Akvaarioon.fi sopimus- ja toimitusehdot
Voimassa 1.11.2005 alkaen. Päivitetty 22.9.2022.
Tärkeimmät sopimusehdot pähkinänkuoressa, ehdot ovat voimassa vain Suomessa:
1. Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkokauppamme hinnastosta tuotetietojen yhteydestä.
2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.
3. Maksutapoina käyvät kotimaiset verkkopankit, luottokortit, MobilePay, postiennakko ja etukäteenmaksu. Postiennakolla tilattaessa perimme maksutapalisää kulloinkin voimassa olevan Postin ennakkolisän verran. Sen näet ostoskorissa. Mikäli asiakas jättää postiennakkotilauksen lunastamatta, siirtyy hän automaattisesti etukäteenlaskutettavaksi. Huom! Postiennakolla tilattuja tilauksia, joissa ei ole annettu toimivaa sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa tai toimitusosoite on Poste restante, ei toimiteta! Jos asiakas tilaa kaksi perättäistä postiennakkotilausta, myöhempi tilaus toimitetaan vasta, kun aiempi on lunastettu postista.
4. Toimitamme tilaukset postitse, bussirahtina tai noudettuna toimipaikastamme Lahdesta. Toimitusaika on keskimäärin 4 arkipäivää tilauksesta (poikkeuksena loma-ajat, joista ilmoitetaan etusivullamme). Postin ja Matkahuollon kautta toimitettavien tilausten toimituskulut lasketaan ostoskorissa tuotteiden mukaan. Noudosta emme peri toimitusmaksua. Toimitamme tuotteita vain Manner-Suomeen. Noutamattomien lähetysten uudelleenlähetyksestä perimme uudet toimituskulut. Emme vastaa ulkoautomaatteihin tilatuista kasveista tai muista tuotteista, jotka voivat mennä pilalle sään vaikutuksesta.
5. Ostokuitti tai laskukopio sekä mahdollinen laitteen mukana tuleva takuutodistus tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.
6. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, mikäli tuote on käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa. Palautusoikeus ei koske herkästi pilaantuvia tuotteita, kuten kasveja, koralleja, ruokia ja lääkkeitä eikä mittatilaustuotteita, kuten leikattuja taustakuvia.
7. Takuukorjauksissa ja palautuksissa ota ensiksi yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelustamme saat tarkemmat toiminta- ja palautusohjeet.
8. Minimitilaussumma on 15 €. Sitä pienemmät tilaukset voit tehdä asiakaspalvelun kautta.
9. Mikäli huomaat lähetyksesi vahingoittuneen, ilmoita siitä välittömästi postitoimistoon, joka tekee vahinkoilmoituksen.
10. Jos olet saanut väärän tuotteen tai tuote on viallinen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi tarkempia palautusohjeita.
11. Akvaarioon.fi:llä / Aapelin Akvaariolla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.
Täydelliset akvaarioon.fi-verkkokaupan sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot
Seuraavia ehtoja sovelletaan akvaarioon.fi:n ja sen asiakkaiden välillä tapahtuvassa kaupassa.
Akvaarioon.fi on Aapelin Akvaarion (Y-tunnus 1976122-1) ylläpitämä verkkokauppa.
Akvaarioon.fi myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas), jotka ostavat tuotteita manner-Suomeen. Myymme myös alle 18-vuotiaille kuluttajille sillä ehdolla, että holhooja antaa suostumuksensa ostosten tekemiseen akvaarioon.fi:ssä.
Yksityiskohtaiset ehdot:
1. Tilaaminen
1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa
a) kuluttajana nimi, osoite, postiosoite sekä puhelinnumero ja toimiva sähköpostiosoite.
b) yritysasiakkaana yrityksen nimi ja Y-tunnus, yhteyshenkilö, postiosoite sekä puhelinnumero.
c) alle 18-vuotiaan tulee ilmoittaa myös huoltajan nimi ja puhelinnumero rekisteröitymisen yhteydessä.
1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot löytyvät akvaarioon.fi:n sivuilta. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja tarpeen mukaan.
1.3 Akvaarioon.fi:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Emme luovuta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.
1.4 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.
1.5 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä esim. tuotteen huonosta saatavuudesta johtuen.
1.6 Akvaarioon.fi:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen.
1.7 Kaikki akvaarioon:fi:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuotekuvaukseen verkkosivuillamme.
1.8 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin akvaarioon.fi:hin. Palautusoikeus ei koske herkästi pilaantuvia tuotteita, kuten kasveja, koralleja, ruokia tms. Ennen palautusta asiakkaan on otettava yhteyttä asiakaspalveluun saadakseen tarkemmat palautusohjeet.
1.9 Selvissä tuotevirhetapauksissa akvaarioon.fi voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.
1.10 Akvaarioon.fi ei ole vastuussa omilla tai valmistajien sivuilla olevista tiedoista ja niiden oikeellisuudesta.
1.11 Akvaarioon.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.
2. Hinnat
2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron. Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat verkkokaupassa tehtyjä tilauksia.
2.2 Postiennakolla maksettaessa lisätään maksutapalisä 5,25 euroa postista noudettavaan tilaukseen ja 9,20 euroa kotiin toimitettavaan tilaukseen.
2.3 Postin ja Matkahuollon kautta toimitettavien tilausten toimituskulut lasketaan ostoskorissa tuotteiden painon mukaan. Noudosta emme peri toimitusmaksua. Toimitamme tuotteita vain Suomeen (Ahvenanmaalle vain Postin välityksellä).
2.4 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin, mikäli tilaukseen tehdään muutoksia ennen lähettämistä, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Mikäli hinta on laskenut, toimitamme automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla. Jos tuotteen hinta laskee, asiakkaan ei tarvitse peruuttaa tilausta ja tehdä uutta tilausta.
2.5 Selvissä hintavirhetapauksissa akvaarioon.fi voi vedota erehdykseen, jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 100 euron tuote erehdyksen vuoksi myydään 10 eurolla.
3. Toimitus
3.1 Akvaarioon.fi toimittaa tuotteitaan asiakkailleen keskimäärin 4 päivän käsittelyajalla (poikkeuksena loma-ajat, joista ilmoitetaan etusivullamme). Käsittelyaikaan ei lasketa asiakkaan tekemään tilisiirtoon kuluvaa aikaa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Posti kuljettaa paketit yleensä 1-2 arkipäivässä perille. Ilmoitamme asiakkaalle, jos tilauksen käsittelyaika on enemmän kuin 7 päivää.
3.2 Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa, kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli kuluttaja ei halua noutaa tai lunastaa tilaustaan Postista, on suositeltavaa, että hän kuitenkin ilmoittaa siitä akvaarioon.fi:hin tai paikalliseen Postiin.
3.3 Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalle on akvaarioon.fi vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta akvaarioon.fi:hin on asiakas tai Suomen Posti Oyj vastuussa, mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Emme vastaa ulkoautomaatteihin tilatuista kasveista tai muista tuotteista, jotka voivat mennä pilalle sään vaikutuksesta.
3.4 Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero.
3.5 Mikäli jotain tilauksen tuotetta ei ole varastossa tilaushetkellä, asiakkaalta tiedustellaan, jätetäänkö tuote pois tilauksesta tai korvataanko se vastaavalla tuotteella, peruutetaanko koko tilaus vai odotetaanko, että tilaus voidaan toimittaa täydellisenä.
Pääsääntöisesti emme toimita jälkitoimituksia, vaan tuotteen ollessa tilapäisesti loppu varastosta asiakas voi halutessaan joko jättää tuotteen pois tilauksesta tai jäädä odottamaan täydennystä, jolloin koko tilaus toimitetaan samalla kertaa yksillä postikuluilla. Asiakkaan kanssa voidaan erikseen sopia jälkitoimituksesta niin, että asiakas maksaa jälkitoimituksen todelliset toimituskulut, joista sovitaan tapauskohtaisesti.
4. Maksuehdot
4.1 Tilauksen maksu tapahtuu kuluttajilla joko verkkopankissa, luottokortilla, postiennakolla, etukäteenmaksulla tai käteisellä. Maksutapojen tarkemmat käytännönohjeet löytyvät "Maksutavat"-sivulta.
Mikäli asiakas jättää postiennakkotilauksen lunastamatta, siirtyy hän automaattisesti etukäteenlaskutettavaksi. Jos asiakas tilaa kaksi tai useamman perättäisen postiennakkotilauksen, myöhemmät tilaukset toimitetaan vasta, kun aiemmat on lunastettu postista. Postiennakkotilauksia, joissa on annettu virheellinen sähköpostiosoite ja puhelinnumero, ei toimiteta.
4.2 Kunnille, valtiolle, oppilaitoksille ja isoille yrityksille myymme yllä olevin ehdoin tai laskulla (14 pv netto). Varmistamme tarvittaessa luottotiedot jokaisen tilauksen yhteydessä. Laskusta perimme 5 euron laskutuslisän.
4.3 Maksu luottokortilla tai verkkopankin kautta
Luottokortilla tai verkkopankin kautta maksettaessa maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
Paytrail
4.4 Maksu postiennakolla
Postiennakolla tilatessa tilaus maksetaan toimituskuluineen Postissa pakettia noudettaessa. Postiennakolla maksettaessa loppusummaan lisätään kulloinkin voimassa olevan Postin ennakkolisän verran. Postiennakon määrän näet ostoskorissa.
Postiennakolla tilattuja tilauksia, joissa ei ole annettu toimivaa sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa, ei toimiteta. Emme myöskään toimita postiennakolla Poste restante-osoitteisiin. Jos tilaat useamman perättäisen postiennakkotilauksen, myöhemmät tilaukset toimitetaan vasta, kun aiemmat on lunastettu postista.
4.5 Maksu etukäteenmaksulla
Maksettaessa tilaus etukäteen, tilauksesta lähetetään pdf-lasku asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, kun tilaus on otettu käsittelyyn. Tilaus toimitetaan, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Pidämme tuotteita varattuna yhden viikon tilauspäivästä eläviä kasveja ja koralleja lukuunottamatta, joiden varausaika on 3 vrk. Erikseen sovitusti varaus- ja maksuaikaa pidennetään. Pdf-laskulla maksettujen tilausten mahdolliset peruutukset hyvitetään asiakkaan tilille tilisiirtona.
5. Palautusoikeus
5.1 Tuotteilla on 14 päivän Kuluttajansuojalain mukainen palautusoikeus tilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä). Tuote on palautettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä. Tuotteet on tarkoitettu kuluttajakäyttöön ja normaali palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkailla palautusoikeus koskee vain täysin käyttämätöntä tuotetta.
5.2 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen tuotetta menettämättä peruuttamisoikeuttaan (ei koske herkästi pilaantuvia tuotteita, kuten ruuat ja veden- ja kalojenhoitotuotteet). Asiakas ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön omassa akvaariossaan. Palautusoikeus ei myöskään koske asiakkaalle tilauksesta valmistettua tuotetta, esim. mittaan leikattua taustaa tai lisäominaisuuksin varustettua valaisinta.
5.3 Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuote tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa. Akvaarioon sisälle tulevia laitteita tai somisteita ei saa kokeilla akvaarion sisällä tautivaaran takia, vaan esim. ämpärissä puhtaassa vedessä. Avatuilla ruokapakkauksilla, vedenhoitoaineilla, lannoitteilla, lääkkeillä ja muilla herkästi pilaantuvilla tuotteilla kuten kasveilla ja koralleilla ei ole palautusoikeutta. Myöskään millään muilla myyntikelvottomilla tai käytetyillä tuotteilla tai mittatilaustuotteilla, kuten leikattavilla taustakuvilla ja letkuilla, ei ole palautusoikeutta.
5.4 Virheellisen tai takuuhuoltoon tulevan tuotteen palauttaminen on kuluttajalle maksutonta. Muissa palautuksissa asiakas maksaa palautuksen lähetyskulun. Jos palautus tehdään postin asiakaspalautuksena, vähennämme palautuksen postikulun tuotteen hyvityshinnasta. Muilla palautustavoilla lähetettäessa asiakas maksaa palautuskulut lähettäessään palautuksen. Liitä palauttamasi tuotteen mukaan tilinumerosi, jotta voimme palauttaa hyvityksen tilillesi. Jos haluat vaihtaa palautettavan tuotteen, veloitamme uuden tuotteen lähetyksestä kyseisen tuotteen normaalit postikulut. Emme lunasta posti- tai bussiennakkolähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia). Noutamattomana palautuva tilaus tulkitaan asiakaspalautukseksi ja siitä veloitetaan palautuskulut tilauksen hyvityksen yhteydessä.
5.4.1 Yritys- ja yhteisöasiakkaiden palautuksissa palautuskulut vähennetään palautettujen tuotteiden hyvitysarvosta.
5.5 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista, toimitettua asiakkaalle tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu postista, esimerkiksi postin kuitin avulla.
5.6 Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tuotteen tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja vähintään 25% tuotteen hinnasta.
5.7 Tuotepalautukset aina:
a) Ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme tarkempia ohjeita varten.
b) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä tai asiakaspalvelun ohjeiden mukaan.
c) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
d) Mukana tiedot palautuksen tekijästä, tuotteesta sekä maksuyhteystiedot.
e) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
5.8 Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin ja lähetä tarvittaessa särkyvänä. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta näitä pakkausohjeita (esim. lähettänyt särkyvän lämmittimen täysin ilman pehmusteita). Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on asiakkaan tai Postin vastuulla.
5.9 Aiheettomista palautuksista (esim. aiheeton takuupalautus) emme korvaa asiakkaalle aiheutuneita postituskuluja.
5.10 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.
5.11 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
5.12 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut joutuu asiakas maksamaan itse.
6. Takuu
6.1 Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Tätä pidempi takuu on maahantuojan tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Jos valmistaja tai maahantuoja tarjoaa normaalia takuuta pidempää lisätakuuta esim. rekisteröitymällä valmistajan palveluun, emme vastaa kyseisistä takuista vaan takuunantaja on vastuussa niistä.
6.2 Tarkan akvaarioon.fi:n, maahantuojan tai valmistajan tarjoaman takuuajan näet tuotteen kohdalta tuotekuvauksesta tai ostokuitista.
6.3 Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
6.4 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu akvaarioon.fi:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.
6.5 Kaikki takuupalautukset testataan ensin. Takuun edellytyksenä on tuotteen tai osan käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Akvaarioon.fi voi vapautua takuuvastuusta, jos osoitamme, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan, että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudesta, on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.
6.6 Takuu ei kata sähkökatkojen aiheuttamia laitevahinkoja, tuotteen väärästä säilyttämisestä tai puhdistamisen laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja, ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Tuotteiden kanssa saa käyttää vain valmistajan hyväksymiä lisäosia tai komponentteja tai takuu/virhevastuu raukeaa. Myymämme laitteet on tarkoitettu vain akvaariokäyttöön.
6.7 Sähköllä toimivia tuotteita tulee käyttää aina maadoitetussa pistorasiassa. Suosittelemme myös ukkosensuojaa sähkörasiaan.
6.8 Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun kohdassa 6.5, 6.6 tai 6.7 mainitun seikan johdosta, tuote palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa olevat toimituskulut.
6.9 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
6.10 Mahdolliset huollot suoritetaan aina akvaarioon.fi:n huollossa tai valmistajan/maahantuojan valtuuttamassa huoltoliikkeessä.
6.11 Emme lunasta posti- tai bussiennakkolähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia).
6.12 Tuotteet takuuhuoltoon aina:
a) Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun tarkempia ohjeita varten.
b) Palauta tuotteet alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
c) Mukana kopio kuitista, lähetteestä tai laskusta.
d) Mukana takuulomake, jos sellainen on tullut tuotteen mukana.
e) Lähetä takuukorjaukseen vain viallinen tuote ohjekirjoineen ja pakkauksineen, mukaan ei muita tuotteita (esim. suodatusmassoja).
6.13 Takuuasioissa ota aina ensin yhteyttä meihin, ennen kuin palautat mitään. Joidenkin tuotteiden takuukorjaukset tekee suoraan maahantuoja tai virallinen huoltoliike.
6.14 Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta näitä pakkausohjeita (esim. lähettänyt särkyvän lämmittimen täysin ilman pehmusteita). Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on asiakkaan tai Postin vastuulla.
6.15 Aiheettomista takuukorjauksista veloitamme kulut asiakkaalta. Takuukorjaus on aiheeton mm. jos tuote on ehjä, ei takuuajan piirissä tai takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty (lue kohdat 6.1 - 6.16).
6.16 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts. ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.
7. Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot
7.1 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
7.2 Reklamaatio täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaan lukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuittinumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei käsitellä. Reklamaation käsittelyaika on yleensä 2-3 viikkoa. Reklamaation suuruus eli korvattavan summan pitää olla vähintään 10 euroa, sitä pienempiä reklamaatioita ei käsitellä.
7.3 Mahdolliset yhteensopivuusongelmat pitää ratkaista 14 päivän palautusajan/reklamaatioajan puitteissa ja kaupan purkuoikeus yhteensopivuusongelmien takia on rajoitettu samaan 14 päivään. Tämän jälkeen takuu ei kata tuotteiden (meiltä tai muualta ostettujen) välisiä yhteensopivuusongelmia, eikä kauppaa voi yhteensopivuusongelmien takia purkaa.
7.4 Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti sähköpostilla tai kirjeitse. Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.
7.5. Pidätämme oikeuden pieniin tuotetietovirheisiin, esim. valmistaja on ilman erillistä ilmoitusta muuttanut tuotteen painoa muutamalla grammalla. Tällaisia tapauksia ovat mm. kun valmistaja muuttaa kalanruokareseptiään, 250 ml pakkauskoko saattaa painaa entisen 135 g sijaan 125 g tai jokin ainesosa on vaihtanut paikkaa ainesosasisältöluettelossa. Pyydämme tarkistamaan aina alkuperäisen käyttöohjeen ja epäselvissä tapauksissa olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tuotteen käyttöönottoa.